Úspory.cz >> Aktuality a návody >> Aktuality >> Finance >> Firmy opouští od pasivního hledání zaměstnanců

Aktuality

Firmy opouští od pasivního hledání zaměstnanců

27. 7. 2017 Finance Česká republika má nejnižší nezaměstnanost v Evropě. Pro občany je to dobrá zpráva, horší už pro ekonomiku. Příliš nízká nezaměstnanost brzdí růst průmyslu a firmy mají problém sehnat zaměstnance. Situace došlo tak daleko, že si firmy přebírají zaměstnance mezi sebou a také využívají služeb pro aktivní oslovení lidí hledající práci.

Na přelomu roku se nezaměstnanost pohybovala okolo 3,5 %, což je nejníže v celé Evropě. „Nízká nezaměstnanost je sama o sobě dobrou vizitkou: znamená to, že o produkty dané ekonomiky je enormní zájem. Nezaměstnanost v Česku už je ale pod všemi odhady přirozené nezaměstnanosti,“ uvedl ekonom České spořitelny Michal Skořepa.

Nejvíce lidí chybí v dělnických profesích

Mladí lidé se ženou za vysokoškolských diplomem a manažerskými posty s vidinou snadného zisku. Chybí lidé na technických oborech a v dělnických profesích i bez odborného vzdělání. Na trhu chybí přes 150 tisíc rukou. Většině nezaměstnaných lidí registrovaných na úřadech práce však chybí pracovní návyky nebo jsou pro průmysl zcela nevhodní.

Firmy proto hledají nové zaměstnance, kde se dá. Využívají také nové možností, jak vhodné zaměstnance získat. Jedním z nich jsou nabídky specializovaných pracovních portálů jako například Jenprace.cz, které prosazují aktivní oslovování potencionálních zaměstnanců. Stále však platí, že až 77 % firem hledá zaměstnance vložením standardní poptávky na pracovní portály. Aktivní vyhledávání zatím využívá zhruba 40 % firem.

Největší zájem je o technické profese

Dlouhodobě firmy poptávají zejména kvalifikované techniky a IT specialisty, kterých je na trhu viditelný nedostatek již řadu let. Nyní chybí i řidiči kamionů a autobusů a také pracovníci s nižší kvalifikací. Jedním z možných způsobu řešení je výše zmiňovaný přechod z pasivního hledání zaměstnanců k aktivními oslovování vybraných osob.

Zatímco dříve stačilo vložit na pracovní portál poptávku a hned měli dostatek zájemců, dnes je nutné vybrané zaměstnance oslovit přímo s výhodnou nabídku. Mění se i samotné pracovní portály, které se stále více zaměřují na aktivní oslovování. Portál Jenprace.cz díky vývoji speciálního algoritmu nabízí způsob, jak lépe a efektivněji oslovit vybranou cílovou skupinu potencionálních zaměstnanců.

Velký vliv hraje také správně nastavená marketingová kampaň, která firmu na trhu práce zviditelní jako dobrého a perspektivního zaměstnavatele. Tím, že o sobě firmy dají vědět, mají daleko větší šanci získat kvalifikované zaměstnance. Velmi účinným způsobem se také jeví spolupráce firem se školami či využívání pracovních veletrhů. Na vyhledávání manažerů se zase specializují tzv. headhunters.

Firmy si přebírají klíčové zaměstnance

Nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců firmy řeší po svém. Nové zaměstnance se snaží získat lepšími finančními i nefinančním nabídkami a vzájemně si mezi sebou přetahují klíčové lidi. Na rozdíl od západní Evropy má Česká republika pružnější trh práce. Pracovní místa si firmy dokáží rychle vytvářet i likvidovat s ohledem na její hospodářský růst či naopak pokles.

 
Hodnocení článku:

Podobné články

5 tipů, jak ušetřit při nákupu školních potřeb

31. 7. 2017

Prázdniny jsou stále v plném proudu, ale i přesto je už teď třeba začít myslet na jejich konec. Spolu s ním totiž začíná nový školní rok, který pro rodiče dítek není zrovna levnou záležitostí. A včasné obstarávání školního vybavení či pomůcek je důležité, pokud chcete ušetřit. Jaké jsou další tipy, díky kterým zaplatíte méně?

Celá aktualita

5 tipů jak, ušetřit při každodenních rutinách

24. 4. 2017

Zadarmo ani kuře nehrabe. A tak platíme, platíme a platíme. Utrácíme za jídlo, ošacení, auto, koníčky, zábavu, dovolené, energie, nájmy i hypotéky. Život není snadný ani levný, nemusí být však ani drahý, pokud přemýšlíme dříve, než tasíme bankovku či platební kartu.

Celá aktualita

Spotřebitelé poznají vliv EET na vyšších cenách

19. 1. 2017

Zavedení elektronické evidence tržeb (EET) se spotřebitelů nedotknou tolik jako samotných živnostníků a podnikatelů. Nejvíce to poznají na růstu cen, před kterými varovali samotní podnikatele. Nová čísla potvrzují, že se varování vyplnila. Již v prosinci byl zaznamenán rychlejší meziroční růst cen.

Celá aktualita