po – pá 9:00 – 17:00
735 766 018
Úspory.cz >> Aktuality a návody >> Aktuality >> Slevy >> Až tři čtvrtiny slevových portálů nepřežily

Aktuality

Až tři čtvrtiny slevových portálů nepřežily

Slevy Je to již 5 let, co se na českém trhu objevil první slevový portál. Počet slevových portálů od té doby vzrostl a jejich služby se rozšířily. Se slevou si Češi mohou koupit adrenalinové zážitky, kosmetické procedury, víkendové pobyty, celé dovolené a a další služby. Ne každá společnost se však na trhu uchytila.

Na konci roku 2011 bylo evidováno na 182 firem nabízejících služby slevových portálů. Od té doby jejich počet klesal a do dnešních dnů přežila pouze čtvrtina. Obstát v konkurenčním boji není nikdy snadné a přesvědčily se o tom i desítky slevových portálů.

„Hlavní vlna konsolidace je již určitě za námi, ale je pravděpodobné, že v dalších letech dojde ještě k dalšímu pročištění trhu a i někdo z větších hráčů může skončit,“ uvedl Michal Hardyn, šéf agentury 5DM, který stojí za portálem TopSleva.cz. Podle slov nejvyšších hráčů se v nejbližších letech trh vyčistí a zůstane maximálně pět až šest společností, které si domácí trh se slevami rozdělí mezi sebou.

Počet fungujících slevových portálů:

2011 2012 2013 2014 2015
182 97 55 40 45

Zdroj: Skrz.cz

Nově se na trhu objevují slevové portály, které se specializují na vybrané druhy služeb a zboží. Vznikají také regionální slevové portály, které nabízí slevy pouze z daného regionu.

Nové vzniklé společnosti údajně nemohou mít velké ambice. O tom, že trh je rozebrán a postavení nejvyšších hráčů nové firmy ohrozit nemohou, svědčí čísla zkrachovaných společností. “Vstoupit na slevový trh zkoušela v posledních letech řada nových subjektů. Obecně vzato má každý trh jednu společnou vlastnost – pokud nezískáte tržní postavení do určitého momentu jeho vývoje, je prakticky nemožné na daném trhu uspět. V případě trhu slevového tento moment odhaduji na první polovinu roku 2011,” vysvětluje Petr Sýkora, šéf portálu Pepa.cz.

Nejvíce vydělávají slevové portály na cestování

Mezi hlavní nabídky všech slevových portálů patří zcela určitě cestování. Se slevou si mohou lidé zakoupit jednodenní výlet parníkem, prodloužený víkend v horách i několikadenní dovolenou u moře. Slevové portály přiznávají, že se jedná o službu přinášející nejvyšší miliardové zisky. O některých portálech lze říci, že se z nich staly cestovní agentury.

“Nejvýznamnější kategorií bude i nadále cestování. V roce 2014 se v tomto segmentu v rámci obratu zobchodovalo za více než 2,3 miliardy korun. Toto číslo je stále daleko od svého potenciálu, a tak v dalších letech můžeme po těchto službách očekávat ještě výraznější zájem,” říká Petr Sýkora.

Nejvíce oblíbenými jsou tuzemské zájezdy směřující do Krkonoš, Jeseníku a západočeských lázních. Co se týče zahraničí, Češi si nejčastěji vybírají levné zájezdy do Německa, Polska, Velké Británie, Rakouska, Slovenská a Itálie. Slevové portály uvádí, že až 70 procent prodaných voucherů tvoří právě zájezdy po Čechách i do zahraničí.

Kromě cestování mezi lidmi roste zájem o netradiční produkty, které nelze najít v běžných e-shopech či obchodních domech. Do této kategorie patří například produkty do domácnosti, zboží v oblasti fotografování a segment krásy a zdraví. Rovněž narůstá zájem o nákup voucherů v oblasti gastronomie. Zájem naopak klesá o prodej módy, která tvoří minimální obraty.

Horké letní dny jsou tu. Osvěžte se s celou rodinou moře. Nejlevnější zájezdy najdete na Úspory.cz!

Zájem o slevové portály klesá

Některé zdroje dokonce uvádí, že slevové portály mají to nejlepší období za sebou. Český statický úřad uvedl, že v roce 2014 nakoupilo u slevových portálů o šest procent méně lidí než v předchozím roce. Podle některých se jedná pouze o módní vlnu, jiní zdůrazňují negativní obraz slevových portálů v médiích.

„Neustále jsou tím lidé v médiích bombardováni, že slevy nejsou takové, jaké slevové portály uvádí. Takže možná tento pokles je i důsledkem negativní reklamy, která se v poslední době vyskytla,” myslí si Romana Malečková z Českého statistického úřadu. Tržby však hovoří ve prospěch slevových portálů. Jen v loňském roce činily jejich tržby více než 3,3 miliardy korun.

Podle slevových portálů budou Češi využívat slevové portály vždy. A důvodem jsou až 50procentní slevy. Zejména rodiny s malými dětmi nemají na to, aby jezdily na víkendy nebo navštěvovaly zajímavé kulturní akce za běžné ceny. Mnohem spíše se podívají na slevový portál, na kterém mohou ušetřit i 50 procent. Díky tomu mohou navštívit vánoční trhy ve Vídni, nejrůznější muzea a festivaly a vyrazit na rodinný víkend do českých hor. Slevové portály si tento potenciál uvědomují a “stálé” zákazníky si snaží hýčkat pomocí různých benefitů.

Štítky: cestování | dovolená u moře | gastronomie | krása a zdraví | slevy | výhodné slevy |

5
0
5
Hodnocení článku:

Podobné články

Není sleva jako sleva – jak poznat kvalitní slevový portál?

31. 8. 2016

Na slevových portálech můžete najít za výhodnou cenu téměř cokoli – od zájezdu, přes večeři pro dva až po kafe v kavárně. Většinou se při výběru slevy asi nespálíte a nanejvýš budete s koupeným zážitkem jen trochu méně spokojeni. Někdy se však vyplatí před impulzivním nákupem čehokoli zlevněného trochu myslet a použít Google.

Celá aktualita

Pub crawl - skvělá zábava při dovolené ve městě

19. 8. 2016

Výlet do ciziny a především do nějakého většího města je vždy skvělý zážitek. Kultura, historie, architektura, to vše podtržené nezaměnitelnou atmosférou. Kromě toho máte šanci potkat spoustu nových lidí, a mít tak přátelské vztahy v případě, že byste se do dané lokality znovu vraceli. Takové přátelství je výhodné v tom, že pokud budete potřebovat poradit či pomoci, budete vědět, že se můžete obrátit třeba na místního nebo někoho, kdo se jednoduše vyzná.

Celá aktualita

Tipy na road-trip po Evropě

16. 8. 2016

Vyjet s partou přátel na výlet po Evropě je nezapomenutelný zážitek. Dnes už jsou road-tripy oblíbeným druhem dovolené a ať už pojedete autem, karavanem nebo třeba vlakem, v každém městě je rozhodně co zažít. Pokud chcete z takového výletu vyždímat co nejvíce, určitě se vám budou hodit naše rady, které oceníte i v budoucnu.

Celá aktualita

Internet jako zdroj levných nákupů. Pozor ale na rizika

4. 7. 2016

Možnosti nákupů na internetu jsou téměř nekonečné, mnoho lidí však potěší, pokud vytouženou věc navíc nakoupí se slevou. Zejména v případě wellnes center a restaurací se téměř zdá, jako by sleva byla pro jejich provozovatele jediným vhodným marketingovým nástrojem. Zákazník však využitím slevových portálů rozhodně vydělá.

Celá aktualita

Dovolená na Moravě? Stojí za to!

24. 6. 2016

Hodně z nás volí relaxaci v naší malebné kotlině a je poměrně zvláštní, že byl tento trend v minulosti dosti přehlížen. Je pravda, že Česká republika nemá moře, zato má spoustu dalších nádherných míst. Výhodou je, že nemusíte sahat hluboko do kapsy a všude vám budou rozumět. Pokud jste z Čech, co takhle zkusit Moravu?

Celá aktualita

Krása se slevou. Jaké zákroky plastické chirurgie jsou nejžádanější?

20. 6. 2016

Konečně se k nám vrátily slunné dny a teplé večery. Pro mnohé ženy je toto období stresujícím faktorem, jelikož méně ošacení odhalí nedokonalosti na kráse. Ne vždy pomůže cvičení, diety či důkladná péče. Proč nevyužít plastickou chirurgii, která dokáže zázraky? Obzvláště, když i renomované kliniky nabízí zákroky se slevou.

Celá aktualita

Báječná dovolená se slevou. Jak na to?

14. 5. 2016

Na dovolené lze ušetřit nemalé peníze už při jejím nákupu. Stačí zavítat na slevové portály, které dovolené a různé pobyty nabízí až s 50% slevou obzvláště nyní před blížícím se létem. Vyberte si ověřený a důvěryhodný portál s dobrými recenzemi a pozor si dejte na fiktivní slevy a uměle navyšované ceny.

Celá aktualita

Slevové portály mění papírové vouchery za digitální

23. 4. 2016

Moderní technologie postupně ovládají každou oblast našeho života a výjimkou nejsou ani slevové portály. Zatímco kdysi bylo možné uplatnit pouze vytištěný slevový voucher, dnes si zákazník vystačí se svým chytrým mobilním telefonem. Podle vyjádření slevových portálů je cílem větší komfort zákazníků.

Celá aktualita

1 2 3 »