po – pá 9:00 – 17:00
735 766 018
Úspory.cz >> Aktuality a návody >> Aktuality >> Slevy >> Nahradí slevové portály cestovní kanceláře?

Aktuality

Nahradí slevové portály cestovní kanceláře?

Slevy Slevové portály si své místo na trhu našly již dávno. Se zajímavými slevami nabízí nejrůznější zboží a služby v oblasti kultury, zdraví, krásy, jídla, módy, zábavy I cestování. Největší zisky však tyto portály zaznamenávají u pobytů, a některé z nich se na oblast cestování začínají přímo soustředit.

Cestovní kanceláře a agentury mají nového a velmi silného konkurenta. Jsou jim slevové portály, které nabízí krátkodobé i dlouhodobé pobyty u nás i v zahraničí. Důvody jsou očividné. Slevové portály si nemohly nevšimnout, že největší zisky jim plynou z prodejů pobytů. Některé z nich proto vidí budoucnost slevového trhu právě v oblasti cestovního ruchu.

Cestování přináší slevovým portálům až dvě třetiny obratu

Slevové portály prodávají doslova vše. Na těchto serverech si můžete se slevou až do výše 90 procent zakoupit večeři v luxusní restauraci, adrenalinový zážitek či originální šperk. Nejvíce však lidé využívají nabídek na pobyty. Není se čemu divit. Dovolenou u moře zde mohou sehnat i za poloviční cenu! Slevové portály se tak stále častěji specializují na prodej pobytů a stávají se tak konkurencí, kterou cestovní kanceláře nemohou dlouho opomíjet.

V České republice přitom působí přibližně 3 tisíce cestovních agentur a 1 tisíc cestovních kanceláří. Mnohé firmy jsou neaktivní, stále však jich na trhu působí tisíce. Ke koupi pobytu či zájezdu lidé stále častěji využívají internet, který se tak stává hlavním prodejním kanálem. Výjimkou jsou tradiční velké cestovní kanceláře, které si stále udržují prodej zájezdu na pobočkách. Ty online prodávají zájezdu zhruba v 10 až 30 procentech.

Slevové portály svou sílu spatřují zejména v ceně, kterou lidé při výběru dovolené často kladou na první místo. Čtyřčlenná rodina si nebude dlouho rozmýšlet, zda za zájezd utratí 40 000 korun nebo 25 000 korun. Tato strategie se slevovým portálům začala rychle vyplácet. Vybrané portály uvádí, že se jim obrat zvedl až o 60 procent!

„Cestování tvoří zhruba čtvrtinu všech nabídek a dlouhodobě patří mezi naše základní pilíře. Cestování pravidelně podporujeme, aktuálně například v kampani o Kufroňovi. Jsme přesvědčeni, že význam této kategorie poroste,“ říká Marie Chytilová, ředitelka nejznámějšího slevového portálu Slevomatu.

„Změna strategie, kterou realizujeme od začátku letošního února, je pouze logickou reakcí na zájem našich klientů o dovolené a zájezdy. Letos v této kategorii rosteme meziročně o 25 procent,“ potvrzuje přechod k novému trendu také Petr Sýkora, výkonný ředitel serveru Pepa.cz.

Cestovní kanceláře z nové konkurence strach nemají

Největší zájem o nákup dovolené je tradičně v období letních měsíců. V tomto období cestovní kanceláře a nové i slevové portály zaznamenávají nárůst obratu i 70 až 80 procent. V loňském roce od června do září Češi za zájezdy a pobyty utratili dokonce 870 milionů korun. Cestovní kanceláře slevové portály sice sledují, ale jako konkurence se jich prý nebojí.

“Nástup slevových serverů sledujeme s obavou, ale nikoliv o náš byznys jako spíš o klienty. V minulosti se stávalo, že nabídku tam dodávaly poměrně rizikové cestovní kanceláře, některé zkrachovaly. Na slevový server se obrátí cestovní kancelář až v případě, kdy potřebuje udělat skutečně velký výprodej. A to není nikdy dobrý signál pro finanční zdraví kanceláře. Slevové servery jsou velmi vhodné pro prodej ubytování mimo hlavní sezonu pro zaplnění kapacity hotelu,“ říká Michal Tůma, marketingový manažer jedničky mezi cestovními kancelářemi Invie.

V současné době platí, že dlouhodobé zájezdy jsou silnou stránkou cestovních kanceláří. Slevové portály však mají navrch u krátkodobých, lázeňských či wellness pobytu u nás i v zahraničí. Slevové portály se však domnívají, že jejich význam do budoucna značně naroste.

„Již dnes jsou nabídky, které přes slevové portály inzerují jednotlivé subjekty, na vysoké úrovni a ta bude ještě stoupat. Troufám si tvrdit, že v průběhu následujících let bude zejména díky zvyšování internetové gramotnosti podíl stoupat takovým tempem, že se brzy budeme bavit například o čtvrtině trhu s nabídkou zájezdů, kterou ovládnou slevové portály,“ doplňuje Petr Sýkora.

Hledáte romantický víkend pro dva či wellness pobyt pro sebe a kamarádky? Na Úspory.cz na Vás čeká bohatá nabídka, ze které si zaručeně vyberete!

Štítky: cestovní kanceláře | dovolená se slevou | slevové portály | slevy online | wellnes pobyt | zahraniční dovolená se slevou |

5
0
5
Hodnocení článku:

Podobné články

Není sleva jako sleva – jak poznat kvalitní slevový portál?

31. 8. 2016

Na slevových portálech můžete najít za výhodnou cenu téměř cokoli – od zájezdu, přes večeři pro dva až po kafe v kavárně. Většinou se při výběru slevy asi nespálíte a nanejvýš budete s koupeným zážitkem jen trochu méně spokojeni. Někdy se však vyplatí před impulzivním nákupem čehokoli zlevněného trochu myslet a použít Google.

Celá aktualita

Pub crawl - skvělá zábava při dovolené ve městě

19. 8. 2016

Výlet do ciziny a především do nějakého většího města je vždy skvělý zážitek. Kultura, historie, architektura, to vše podtržené nezaměnitelnou atmosférou. Kromě toho máte šanci potkat spoustu nových lidí, a mít tak přátelské vztahy v případě, že byste se do dané lokality znovu vraceli. Takové přátelství je výhodné v tom, že pokud budete potřebovat poradit či pomoci, budete vědět, že se můžete obrátit třeba na místního nebo někoho, kdo se jednoduše vyzná.

Celá aktualita

Tipy na road-trip po Evropě

16. 8. 2016

Vyjet s partou přátel na výlet po Evropě je nezapomenutelný zážitek. Dnes už jsou road-tripy oblíbeným druhem dovolené a ať už pojedete autem, karavanem nebo třeba vlakem, v každém městě je rozhodně co zažít. Pokud chcete z takového výletu vyždímat co nejvíce, určitě se vám budou hodit naše rady, které oceníte i v budoucnu.

Celá aktualita

Internet jako zdroj levných nákupů. Pozor ale na rizika

4. 7. 2016

Možnosti nákupů na internetu jsou téměř nekonečné, mnoho lidí však potěší, pokud vytouženou věc navíc nakoupí se slevou. Zejména v případě wellnes center a restaurací se téměř zdá, jako by sleva byla pro jejich provozovatele jediným vhodným marketingovým nástrojem. Zákazník však využitím slevových portálů rozhodně vydělá.

Celá aktualita

Dovolená na Moravě? Stojí za to!

24. 6. 2016

Hodně z nás volí relaxaci v naší malebné kotlině a je poměrně zvláštní, že byl tento trend v minulosti dosti přehlížen. Je pravda, že Česká republika nemá moře, zato má spoustu dalších nádherných míst. Výhodou je, že nemusíte sahat hluboko do kapsy a všude vám budou rozumět. Pokud jste z Čech, co takhle zkusit Moravu?

Celá aktualita

Krása se slevou. Jaké zákroky plastické chirurgie jsou nejžádanější?

20. 6. 2016

Konečně se k nám vrátily slunné dny a teplé večery. Pro mnohé ženy je toto období stresujícím faktorem, jelikož méně ošacení odhalí nedokonalosti na kráse. Ne vždy pomůže cvičení, diety či důkladná péče. Proč nevyužít plastickou chirurgii, která dokáže zázraky? Obzvláště, když i renomované kliniky nabízí zákroky se slevou.

Celá aktualita

Báječná dovolená se slevou. Jak na to?

14. 5. 2016

Na dovolené lze ušetřit nemalé peníze už při jejím nákupu. Stačí zavítat na slevové portály, které dovolené a různé pobyty nabízí až s 50% slevou obzvláště nyní před blížícím se létem. Vyberte si ověřený a důvěryhodný portál s dobrými recenzemi a pozor si dejte na fiktivní slevy a uměle navyšované ceny.

Celá aktualita

Slevové portály mění papírové vouchery za digitální

23. 4. 2016

Moderní technologie postupně ovládají každou oblast našeho života a výjimkou nejsou ani slevové portály. Zatímco kdysi bylo možné uplatnit pouze vytištěný slevový voucher, dnes si zákazník vystačí se svým chytrým mobilním telefonem. Podle vyjádření slevových portálů je cílem větší komfort zákazníků.

Celá aktualita

1 2 3 »