Zdraví

Jaké jsou příčiny obezity?

Mezi hlavní příčiny nadváhy a obezity patří vysoký energetický příjem a nedostatek výdeje (pohybové aktivity). Dalšími příčinami může být také porucha hormonální regulace (např. štítná žláza), psychické problémy či genetika. Lidé, kteří mívají problémy s udržením ideální hmotnosti, navíc dělají stále ty stejné chyby. Střídají diety, které mají za následek zpomalení metabolismu a nárůst váhy. Konzultace s výživovým specialistou je v tomto případě nutná, protože člověk sám si není schopen poradit. Nutná je zásadní úprava stravovacích návyků, zařazení potravin s nižším kalorickým obsahem a pohybová aktivita.

Jak může obezita ohrozit zdraví?

Ano, obezita je příčinou řady nemocí a zdravotních komplikací. Lidé trpící nadváhou nejčastěji trpí cukrovkou, hypertenzí (vysoký krevní tlak) a dislipidémií (snížená hladina správných a zvýšená hladina špatných krevních tuků). Kromě toho je nadváha velkým zatížením pro pohybový aparát, který mnohem častěji trpí na bolesti kloubů, zad, artrózu i námahovou dušnost. Obezita také mívá negativní vliv na psychické zdraví (deprese, nedostatek sebevědomí, apod.).

Může začít hubnout kdokoliv bez ohledu na věk?

Zdravé hubnutí je možné v jakémkoliv věku. Je však nutné přizpůsobit jídelníček i pohyb tak, aby odpovídal věku a také aktuálnímu zdravotnímu stavu. Vždy je vhodné poradit se odborníky a to platí zejména pro lidi starší a se zdravotními komplikacemi, u kterých by nevhodné úpravy stravování mohli mít za následek zhoršení nikoliv zlepšení zdravotního stavu.

Jak často a jak intenzivně mám cvičit?

Není až tak podstatné, jakou konkrétní aktivitu si zvolíte. Důležité je se pravidelně hýbat. Dvakrát týdně je vhodné si zacvičit intenzivněji. Vyberte si nějakou aktivitu, která Vás bude bavit. Začněte chodit na jógu, kalanetiku, zumbu, kurzy tance nebo si domu pořiďte trenažer a cvičte doma u oblíbeného seriálu. Častěji choďte pěšky, zapomeňte na výtah a hýbejte se i v každodenním životě.

Která jídla jsou při hubnutí úplně zakázána?

Žádná jídla Vám nebudou zakázána. Pouze je vhodné omezit tučné uzeniny, sladkosti a výrobky z bílé mouky, které na hubnutí nemají pozitivní vliv.

Proč musím svačit i snídat?

Tělo by nikdy nemělo pocítit nedostatek energie ci hladu, a proto je nutné dodávat ji pravidelně a v odpovídajících dávkách. Mnoho lidí opakuje tutéž chybu. Ráno se nenasnídají a nají se důkladně až večer, kdy má tělo “hlad”. Ve výsledku přijme více energie obvykle v podobě nezdravých a tučných potravin než v případě více menších jídel rozložených do celého dne. Vždy je vhodnější jíst častěji a menší porce, se kterými si tělo snáze poradí. Díky pravidelné stravě bude jídelníček energeticky vyrovnanější.

Co když pár dnů hladovím a pak se přejídám?

Hladovky nemusí být vždy špatné a nezdravé. Naopak mohou mít pro tělo při dodržování pravidel pozitivní a očišťující vliv. Pokud však po hladovce následuje návrat k běžnému nezdravému stravování, tělo zpravidla reaguje rychlým nabráním shozených tuků. Vždy je lepší dodržovat správné stravování bez odchylek a výrazných “hříchů”.

Co když se nedokážu vzdát masa?

Cílem našeho programu není “trápení” a masa se zříkat nemusíte. Je však vhodnější vybírat méně tučné varianty, jako je drůbeží, ryby, libové hovězí či telecí maso. Méně vhodné jsou tučná masa. Nejlepší přílohou k masu je dostatek zeleniny, kterou je možné jíst v syrovém stavu, ale tepelná úprava (dušení, vaření, pečení) je také vhodná.

Nevěřím, že to bude fungovat! Opravdu zhubnu?

Chápeme, že jste skeptičtí. Jistě už jste zkusili nějaké „fígle“, jak získat vysněnou postavu, ale tyto metody vesměs nebyly příliš úspěšné. Náš program je zcela odlišný. Dietní režim připravujeme pro každého klienta individuálně. Odborníci na výživu připraví vhodný jídelníček na míru jen pro vás. Zároveň dohlíží i na to, abyste jedli dostatek bílkovin, vlákniny a dalších nezbytných látek. Pokud budete mít dostatek vůle, zhubnete. Připravili jsme pro vás i rubriku se zkušenostmi našich zákazníků. Přečtěte si, jak byli spokojeni.

Kolik mě to bude stát?

Práce našich výživových odborníků není levná. Za konzultaci však zaplatíte pouze 200 Kč. Za tyto peníze obdržíte komplexní diagnostiku na certifikovaném zdravotnickém zařízení, výživový plán na míru a osobní tipy pro trvalé snížení váhy.

Jak mi může poradce pomoci?

Většina lidí má problém zhubnout sama. Nemají dostatek motivace, vůle, chybí jim “fungující” rady a někdy také kontrola. Hubnutí s odborníkem má své výhody. Poskytne Vám odborné rady ohledně výživy i pohybu a případně Vám doporučí vhodné doplňky. Včas dokáže odhalit a napravit výživové chyby. Svého klienta navíc motivuje a podporuje při dosažení vysněné váhy. To vše je možné díky pravidelnému kontaktu.

Jak dlouho budu hubnout?

Proces hubnutí je velmi individuální a závisí na věku, zdravotním stavu a také na tom, kolik kilogramů byste rádi shodili. Našim cílem není pouze dosažení ideální hmotnosti, ale dokázat Vám, že zdravá výživa má smysl. Chcete-li získat konkrétnější informace, domluvte si nezávaznou schůzku s našimi poradci.

Nedostaví se po ztrátě pár kilogramů jojo efekt?

Naši poradci se snaží nasměrovat klienty tak, aby si zdravé stravování udrželi i po ukončení spolupráce s námi. V případě, že setrváte u nastaveného režimu, neexistuje důvod, proč byste ztracená kila měli znovu nabrat. Pokud se však vrátíte k původnímu nezdravému stravování, pak je Vám sebeúčinnější dieta k ničemu.

Budu se muset vzdát mých oblíbených jídel?

Stejně jako v případě masa i zde platí, že není třeba se trýznit. Vzdát se oblíbených jídel není nutné, ale je vhodné upravit například jejich přípravu tak, aby byla zdravější. Nebo zvolit jiné zdravější ingredience. Naši poradci Vám poradí, jak na to.

Budu trpět hladem a mít chutě?

Nemusíte mít obavy. Naši poradci připravují jídelníčky velmi pečlivě a po dohodě s klientem. Snaží se pouze stravovací zvyky upravit a posunout směrem ke zdravější variantě. Tělu často chybí nedostatek vitamínů či minerálů, což se projevuje chutěmi na sladké či tučné. Naše jídelníčky jsou však vyvážené a obsahují vše, co tělo nezbytně potřebuje.

Budu muset cvičit?

Nenutíme své klienty cvičit, ale pohybovou aktivitu rozhodně doporučujeme. Zvýšený pohyb a nové sportovní aktivity mají na hubnutí výrazný vliv. Vědci prokázali, že pro udržení kondice stačí, ujdete-li denně 6 kilometrů svižným tempem. Chcete-li však zhubnout, je vhodné si vybrat nějakou sportovní aktivitu, která Vás bude nejlépe bavit. Naši poradci Vám s výběrem rádi pomohou.

Budu brát nějaké léky na hubnutí?

V žádném případě. Naše programy jsou založené na přírodní bázi, doporučíme Vám pouze změnu stravovacích návyků, sportovní aktivity a přírodní nutriční doplňky, které zajistí Vašemu tělu dostatek živin, minerálů a vitamínů. Nejedná se však o chemicky připravované léky.

A co když mi to nebude vyhovovat?

To je jednoduché. Domluvíte se svým poradcem a upravíte si režim tak, abyste byli spokojení. Ještě se nám ale nestalo, že by naše programy klientům nevyhovovaly. Proto je také první schůzka nezávazná, abyste zjistili, zda vám můžeme splnit váš sen.

Co když to psychicky nezvládnu?

I proto je tu pro Vás osobní poradce, který Vám v těžších chvilkách dokáže pomoci vhodnou radou. Vaše tělo však v rámci nového výživového plánu dostatene vše potřebné a spíše se budete cítit lépe. Můžete se však také domluvit se svým partnerem či kamarádkou a hubnout společně.

Více o Světě zdraví