Úspory.cz >> Až tři čtvrtiny slevových portálů nepřežily
ve spolupraci s

Otevíráme pro vás Srovnejto.cz za 5

Na zabezpečené stránce vám srovnáme nabídky hypoték.

Přejít hned

Na konci roku 2011 bylo evidováno na 182 firem nabízejících služby slevových portálů. Od té doby jejich počet klesal a do dnešních dnů přežila pouze čtvrtina. Obstát v konkurenčním boji není nikdy snadné a přesvědčily se o tom i desítky slevových portálů.

„Hlavní vlna konsolidace je již určitě za námi, ale je pravděpodobné, že v dalších letech dojde ještě k dalšímu pročištění trhu a i někdo z větších hráčů může skončit,“ uvedl Michal Hardyn, šéf agentury 5DM, který stojí za portálem TopSleva.cz. Podle slov nejvyšších hráčů se v nejbližších letech trh vyčistí a zůstane maximálně pět až šest společností, které si domácí trh se slevami rozdělí mezi sebou.

Počet fungujících slevových portálů:

2011 2012 2013 2014 2015
182 97 55 40 45

Zdroj: Skrz.cz

Nově se na trhu objevují slevové portály, které se specializují na vybrané druhy služeb a zboží. Vznikají také regionální slevové portály, které nabízí slevy pouze z daného regionu.

Nové vzniklé společnosti údajně nemohou mít velké ambice. O tom, že trh je rozebrán a postavení nejvyšších hráčů nové firmy ohrozit nemohou, svědčí čísla zkrachovaných společností. “Vstoupit na slevový trh zkoušela v posledních letech řada nových subjektů. Obecně vzato má každý trh jednu společnou vlastnost – pokud nezískáte tržní postavení do určitého momentu jeho vývoje, je prakticky nemožné na daném trhu uspět. V případě trhu slevového tento moment odhaduji na první polovinu roku 2011,” vysvětluje Petr Sýkora, šéf portálu Pepa.cz.

Nejvíce vydělávají slevové portály na cestování

Mezi hlavní nabídky všech slevových portálů patří zcela určitě cestování. Se slevou si mohou lidé zakoupit jednodenní výlet parníkem, prodloužený víkend v horách i několikadenní dovolenou u moře. Slevové portály přiznávají, že se jedná o službu přinášející nejvyšší miliardové zisky. O některých portálech lze říci, že se z nich staly cestovní agentury.

“Nejvýznamnější kategorií bude i nadále cestování. V roce 2014 se v tomto segmentu v rámci obratu zobchodovalo za více než 2,3 miliardy korun. Toto číslo je stále daleko od svého potenciálu, a tak v dalších letech můžeme po těchto službách očekávat ještě výraznější zájem,” říká Petr Sýkora.

Nejvíce oblíbenými jsou tuzemské zájezdy směřující do Krkonoš, Jeseníku a západočeských lázních. Co se týče zahraničí, Češi si nejčastěji vybírají levné zájezdy do Německa, Polska, Velké Británie, Rakouska, Slovenská a Itálie. Slevové portály uvádí, že až 70 procent prodaných voucherů tvoří právě zájezdy po Čechách i do zahraničí.

Kromě cestování mezi lidmi roste zájem o netradiční produkty, které nelze najít v běžných e-shopech či obchodních domech. Do této kategorie patří například produkty do domácnosti, zboží v oblasti fotografování a segment krásy a zdraví. Rovněž narůstá zájem o nákup voucherů v oblasti gastronomie. Zájem naopak klesá o prodej módy, která tvoří minimální obraty.

Horké letní dny jsou tu. Osvěžte se s celou rodinou moře. Nejlevnější zájezdy najdete na Úspory.cz!

Zájem o slevové portály klesá

Některé zdroje dokonce uvádí, že slevové portály mají to nejlepší období za sebou. Český statický úřad uvedl, že v roce 2014 nakoupilo u slevových portálů o šest procent méně lidí než v předchozím roce. Podle některých se jedná pouze o módní vlnu, jiní zdůrazňují negativní obraz slevových portálů v médiích.

„Neustále jsou tím lidé v médiích bombardováni, že slevy nejsou takové, jaké slevové portály uvádí. Takže možná tento pokles je i důsledkem negativní reklamy, která se v poslední době vyskytla,” myslí si Romana Malečková z Českého statistického úřadu. Tržby však hovoří ve prospěch slevových portálů. Jen v loňském roce činily jejich tržby více než 3,3 miliardy korun.

Podle slevových portálů budou Češi využívat slevové portály vždy. A důvodem jsou až 50procentní slevy. Zejména rodiny s malými dětmi nemají na to, aby jezdily na víkendy nebo navštěvovaly zajímavé kulturní akce za běžné ceny. Mnohem spíše se podívají na slevový portál, na kterém mohou ušetřit i 50 procent. Díky tomu mohou navštívit vánoční trhy ve Vídni, nejrůznější muzea a festivaly a vyrazit na rodinný víkend do českých hor. Slevové portály si tento potenciál uvědomují a “stálé” zákazníky si snaží hýčkat pomocí různých benefitů.