Více než tři čtvrtiny českých uživatelů mobilních telefonů utrácí za mobilní tarify zbytečně více. Přitom by stačilo tarif optimalizovat. Spotřebitelé se mnohdy zbytečně podřizují parametrům svého tarifu a nemají služby nastavené podle skutečné potřeby. “Z naší praxe vyplývá, že průměrná optimalizace mobilního tarifu přináší zákazníkovi hodnotu až 350 korun měsíčně. Tuto sumu představuje buď finanční úspora, nebo objem služeb navíc,“ vysvětluje Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat.
Mnoho lidí si neuvědomuje, že rozdíl mezi stávajícím a optimálním tarifem může činit i několik tisíc korun ročně. Za ušetřené peníze si může pořídit dokonce i nový chytrý mobilní telefon, což je zajisté velmi pěkný vánoční dárek. Odborníci uvádí, že za dva roky se s optimálním mobilním tarifem dá ušetřit částka, za kterou je možné koupit nový top model Vaší oblíbené značky mobilních telefonů.
Na českém trhu nyní působí tři mobilní operátoři: O2 Telefónica, Vodafone a T-mobile. Pokud Vám jejich nabídka tarifů nevyhovuje, vyzkoušejte virtuální mobilní operátory, kteří mívají často výhodnější ceny. Výhodný mobilní tarif najdete například na stránkách TeleUspory.cz.
Hloubkovou analýzu cen mobilních telefonů na českých e-shopech provedla společnost Karsa Technologies, přičemž zjistila, že se ceny nových modelů od předcházejících mohou lišit až o několik tisíc korun.
„Období posledního kvartálu je pro výrobce smartphonů tradičně ve znamení snahy uvést na trh novinky. Jejich ceny se v průběhu zmíněného čtvrtletí v českých e-shopech nijak zásadně nemění. Propady cen přicházejí až posléze. Například ceny nových modelů Nokia klesnou po 86 dnech, tedy necelém kvartálu, o 16 procent. U iPhonů je pokles ještě výraznější, a to v průměru o 31 procent. Nový smartphone se tak vyplatí koupit spíše po Vánocích,“ vysvětluje Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies.
TeleÚspory.cz jsou součástí významné skupiny ePojištění.cz, která se zabývá porovnáním a sjednáním produktů v oblasti pojištění, hypoték, plynu a elektrické energie a nejnověji nabízí i možnost ušetření finančních prostředků v oblasti mobilních telekomunikačních služeb. Mobilní služby jsou v tomto případě nabízené prostřednictívm mobilní sítě T-mobile, díky které mají klienti zaručené pokrytí na území celé ČR.
Společnost Karsa Technologies je poskytovalem moderního cloudového řešení pro online analýzy cen e-shopů. Společnost monitoruje širokou škálu zboží ve stovkách obchodů na území Evropské unie i v Rusku. Provozovatelé e-shopů a distributoři mohou díky jejich nástrojům detailně sledovat a analyzovat cenovou politiku konkurence a rychleji tak reagovat k na změny na trhu.