Úspory.cz >> České banky: Za doporučeného klienta vám zaplatíme
ve spolupraci s

Otevíráme pro vás Srovnejto.cz za 5

Na zabezpečené stránce vám srovnáme nabídky hypoték.

Přejít hned

Ke změně přiměli banky samotní občané a tedy bankovní klienti, kterým vysoké poplatky za využívání jejich vlastního účtu vadily. Nemalý vliv si připsaly také nové moderní banky, které na český trh přivedly tzv. bezpoplatkovou politiku a českým bankovním klientům poprvé představily bankovní účet zdarma. Lidé tak jejich prostřednictvím dostali novou informaci, že banky si nemají poplatky čím odůvodnit. Velké finanční domy se chtě nechtě musely novému trendu přizpůsobit, pokud nechtěli přijít o většinu svých klientů.

Mnoho lidí setrvává u své banky z obavy, že změna se nevyplatí a zabere příliš mnoho času. Jenomže dobrým výběrem účtu lze každý rok ušetřit několik set korun ročně. Proč je strkat bankám do kapes, když je můžete využít na něco příjemnějšího? Přechod k nové bance navíc není nijak komplikovaný, byť na to některé banky upozorňují. Nyní změna banky trvá 15 pracovních dní. A nový zákon by měl celý proces ještě více zjednodušit.

Evropská unie: Každý občan EU musí mít právo na osobní bankovní účet.
V polovině září letošního roku by měla vejít v platnost nová legislativní norma nařízená Evropskou komisí. Podle této normy musí každá banka nabízet základní bankovní účet s regulovanými cenami. Účet by měl být určený zejména pro občany, kteří dosud účet nemají, nebo jim byl zamítnut.

Jak banky získávají nové klienty? Za doporučení zaplatí

Vyšší konkurence mezi bankami si žádá nové nástroje v boji o nové klienty. Jedním z nich je “finanční odměna za doporučení”. Jak to funguje? Jednoduše. Stávající klient doporučí bance nového klienta, který si založí bankovní účet, a za to mu na jeho účtu přistane menší finanční odměna. Čím více klientů přivede, tím více peněz získá. Motivace v podobě peněz je oblíbená vždy, a není divu, že si banky tyto úspěšné akce pochvalují.

Tyto kampaně nejsou ve světě neobvyklé a existuje pro ně zkratka MGM neboli member get member. Česká spořitelna uvádí, že během dvou kampaní v letech 2013 a 2014 získala více než 40 tisíc nových klientů. UniCredit Bank v rámci akce “Doporuč a získej” evidovala nárůst klientů o 10 procent. V dubnu letošního roku plánuje spustit novou MGM akci.

Banka Zuno zahájila kampaň v roce 2011. Od této doby získala 40 tisíc nových klientů. Za svou aktivitu si může klient banky přivydělat až 22 500 korun. „V rámci akce myFRIENDS dostane 300 korun náš klient, na jehož doporučení si v Zuno otevře účet nový zákazník. Pokud pak do 30 dnů zaplatí kartou, dostane 300 korun i on. Nezáleží na tom, kolik přátel náš klient doporučí,” uvedl Vladimír Michna, mluvčí banky. Podobnou kampaň vede Equa bank. Také u Raiffeisenbank již po dva roky běží kampaň “Odměna za doporučení”. Stávající klienti však nezískají peníze, ale vedení účtu zdarma.

Chceme, aby s námi klienti byli opravdu spokojení

Zdaleka ne všechny banky tyto kampaně uznávají. Například banky Sberbank, Air Bank, Expobank CZ či Fio bank tvrdí, že se snaží nabídnout takové služby, aby je klienti doporučovali dobrovolně nikoliv za peníze. „Chceme, aby nás klienti svým blízkým doporučovali proto, že jsou s námi spokojeni, ne proto, že za to dostanou nějakou odměnu,” řekl Vladimír Komjati z Air Bank.

Štve vás, že stále platíte za vedení svého účtu? Změňte svou banku za výhodnější! Na Úspory.cz si můžete porovnat aktuální nabídku běžných účtů, a vybrat si takový, který bude odpovídat vašim představám.