Evropská komise vydala nařízení platné pro všechny členské země EU. Mobilní operátoři v České republice proto nemají na výběr a v souvislosti s novou evropskou regulací musí bez výjimky zlevnit roamingové služby. Jaké konkrétní novinky si připravili O2, T-mobile a Vodafone?
O2 nabídne tarif s cestovním pojištěním
Nejstarší český operátor ukončí oblíbený Eurotarif, místo něhož nabídne dva nové roamingové tarify - Volání bez hranic a Svět Basic. Součástí prvního tarifů bude od léta i cestovní pojištění. V souvislosti s novým nařízením O2 nabídne tarif Svět Basic, který bude v zemích EU účtován stejně jako v České republice pouze s příplatkem za spotřebovanou jednotku - tj. 1,60 Kč za minutu hovoru a 1 MB dat a 0,65 Kč za 1 SMS.
Podobně upraví ceny i operátoři T-mobile a Vodafone. T-mobile si k minutě volání a 1 MB dat přičte 1,65 Kč a 0,65 za 1 SMS. Vodafone si k minutě volání a 1 MB přičte rovněž 1,65 Kč, za 1 SMS zaplatíte stejně jako u ostatních operátorů 0,65 Kč.
Mobilní služby u nás patří k nejdražším
Jakkoliv úpravy ceníků u roamingových služeb vypadají příznivě, stále platí, že mobilní služby v České republice patří k nejdražším v rámci zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Ukázalo se tak na základě výsledků každoročního srovnání cen prováděného společností Strategy Analytics. Analýza porovnává celkem jedenáct kategorií tarifů. Jednotlivé tarify zahrnující nabídky pro firemní i nefiremní zákazníky jsou přitom rozděleny podle počtu hovorů, poslaných SMS a vyčerpaných mobilních dat.
Čeští mobilní operátoři O2 a T-mobile skončili nejhůře s nabídkami pro méně náruživé telefonisty, kteří však tvoří 80 procent Čechů. A to i přesto, že ceny mobilních a datových služeb na konci roku 2015 poklesly. V rámci zemí OECD však zlevnění bylo výraznější u ostatních zemí. Česká republika se naopak ve většině případů ještě více propadla a “obsadila” 30. místo z celkových 34 zemí.
„Snížení cen je víc než úpravou tarifních nabídek českých operátorů zapříčiněno posilováním dolaru vůči české koruně na měnových trzích. Meziročně koruna vůči dolaru oslabila přibližně o deset procent, což se projevilo právě u cenového srovnání měřeného nominálními směnnými kurzy,“ komentoval výsledky průzkumu Český telekomunikační úřad.
Cena za volání neustále klesá. Například v roce 2006 stála jedna minuta volání v průměru 4,84 Kč, v roce 2014 to bylo již jen 1,24 Kč. Daleko méně se ceny mění u datových služeb. Zde je pokles cen zaznamenán pouze u dražších tarifů.
Síťovým operátorům konkurují virtuální operátoři
Zákazníci síťových operátorů mohou při nesouhlasu s cenovými nabídkami využít služeb některého z virtuálních operátorů. Ti si však stěžují, že je síťoví operátoři drží zkrátka vysokými neregulovanými velkoobchodními cenami a nemohou tak nabídnout ceny, jaké by si představovali. „Sečteme-li poplatky a ceny minut, balíčků a aktivací, nakupujeme mnohem dráž než živnostník se dvěma zaměstnanci,“ upozorňuje Pavel Humpolík, šéf Asociace českých virtuálních operátorů.
Přitom mobilních virtuálních operátorů v Česku každým rokem přibývá. V loňském roce Český telekomunikační úřad evidoval celkem 167 operátorů, v jejichž čele stojí O2 Family, BLESKmobil a Tesco Mobile ČR. Z aktivních mobilních čísel však virtuální operátoři drží pouze 9 procent, což je zhruba 1,251 milionů všech zákazníků. Podle odborníků by jejich počet měl v příštích letech narůstat. Úspěšní budou zejména ti, kteří ke svým službám nabídnou další přidanou hodnotu (např. dodávku energií).
Máte-li pocit, že za volání a surfování platíte příliš mnoho, podívejte se na nabídku virtuálních operátorů. Na Úspory.cz můžete získat neveřejnou nabídku a ušetřit až 70 procent oproti běžným nabídkám!
Probíhá přesměrování
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.