Úspory.cz >> Koupili jste nevhodný slevový voucher? Vraťte jej!
ve spolupraci s

Otevíráme pro vás Srovnejto.cz za 5

Na zabezpečené stránce vám srovnáme nabídky hypoték.

Přejít hned

Na slevových portálech máte šanci zakoupit vysněnou dovolenou či adrenalinový zážitek za zlomek původní ceny. Ne všechny slevy jsou však tak úžasné, jak se na první pohled zdají. V mnoha případech tak lidé zakoupí voucher, o který by za normálních okolností pohledem nezavadili. Ihned po zaplacení voucheru je však zákazníkovi jasné, že jej nevyužije. Situace ani peníze naštěstí ztracené nejsou.

Zákazník má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů

„V první řadě je potřeba si uvědomit, že pro slevové portály platí stejná pravidla jako pro jakékoliv jiné e-shopy,“ upozornil David Antić, předseda Asociace portálů hromadného nakupování (APHN). To znamená, že zákazník má dle občanského zákoníku ((§ 1829) právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy. Zákazník tedy může slevový voucher bez udání důvodu vrátit právě v této lhůtě. Musí však učinit písemně.

Ne vždy je však možné tuto lhůtu dodržet. Například pan Petr zakoupil dárek pro svou přítelkyni. Té se však dárek v podobě letu balonem nelíbil. Jelikož lhůta platná pro odstoupení od smlouvy již dávno minula, Petr o své peníze mohl přijít. S touto možnosti se však nesmířil, zkontaktoval slevový portál, u kterého voucher koupil, a zeptal se na možností řešení. Slevový portál vyšel jeho prosbě vstříc a kupón vyměnil za jiný. Na to se však nespoléhejte, ne každý slevový portál je takto ochotný. O možnostech výměny či vrácení se proto raději ptejte dopředu.

I zboží ve slevě můžete reklamovat

U zboží či služby dodávané na dálku můžete nakonec obdržet něco zcela jiného nebo sice objednané zboží, ale poškozené či zničené. V takovém případě se ihned obraťte na obchodníka s reklamací. Reklamaci je třeba uplatnit u obchodníka, který je uvedený na voucheru. Slevový portál je totiž pouze zprostředkovatelem.

V případě, že obchodník na reklamaci nereaguje, nebo dokonce objednanou službu či zboží vůbec nedodá, je možné se obrátit na slevový portál. Ve většině případech je slevový portál ochoten peníze vrátit. Aby takovým případům předcházeli, své obchodníky si totiž důkladně prověřují. „Navíc u zájezdů či různých pobytů a zážitkových akcí, máme svůj tým, který prověřuje kvalitu dané nabídky. Tuto možnost dáváme i vybraným nejvěrnějším zákazníkům, kterým za odměnu nabízíme možnost otestování akce. Samozřejmě pokud by se i přesto v průběhu prodeje objevily problémy, tak jsme schopni nabídku stopnout a zákazníkům vrátit peníze, právě díky naší Garanci spokojenosti. Pokud nedojde k nápravě ze strany obchodníka, pak s ním jakákoliv další spolupráce končí,” upřesnila Marie Chytilová, ředitelka společnosti Slevomat.

Pokud Vás nevyslyší ani slevový portál, můžete se svých práv domáhat soudní cestou. V takovém případě si však musíte být opravdu jisti, že je Vaše žaloba oprávněná, a že žalujete správnou osobu či firmu. Pokud totiž zažalujete nepravého, náhrady se nedomůžete a navíc budete muset uhradit veškeré náklady spojené se soudním řízením.

Nejlepší slevy z Vašeho města i celé České republiky najdete na Úspory.cz!