Cestovní pojištění není pouze jedno. Vyskytují se různé varianty, které se liší pojistnými částkami a riziky, na které se dané pojištění vztahuje. Klasické cestovní pojištění se vztahuje na běžné aktivity a činnosti na dovolené. Dojde-li k úrazu či nemoci, pojišťovna uhradí veškeré náklady, které s léčbou souvisí (hospitalizace, operace, převozy, léky, atd.). Okolnosti vzniku nároku na pojistnou výplatu však musí být v souladu s pojistnými podmínkami. A zde je třeba dávat si velký pozor.
Jaké cestovní pojištění si sjednávají Češi?
Cestovní pojištění má sjednané 73 % Čechů.
Každý 20 Čech si cestovní pojištění obvykle neuzavírá.
Až 2 % Čechů si cestovní pojištění neuzavřela nikdy.
Téměř 15 % Čechů se spoléhá na cestovní pojištění v rámci platební karty.
Zdroj: Cetelem
Běžné aktivity versus rizikové sporty
Nejčastěji vzniká chyba při uzavírání cestovního pojištění. Lidé si jednoduše uzavřou jakékoliv cestovní pojištění domnívaje se, že se vztahuje na jakoukoliv činnost. To však není pravda. Cestovní pojištění se v základním rozsahu týká rekreačních sportů. V pojistných podmínkách jsou pak uvedeny výluky, mezi které patří extrémní (rizikové, adrenalinové) sporty.
Právě ty totiž bývají ze základního rozsahu zcela vyloučeny. Pokud se tedy cestovatel na své dovolené plánuje věnovat rizikovému sportu, je třeba si jej připojistit a to i za dvojnásobek původní částky. Obecné pravidlo zní, plánujete-li aktivní a sportovní dovolenou, vždy si připlaťte za rizikové či extrémní sporty.
Pozor si dejte také na občasné adrenalinové sporty, jako je oblíbená jízda na vodním banánu či různé zábavné skoky do vody (např. bungee-jumping). I ty bývají z běžného pojištění vyloučeny, a tak by se vám podobná zábava nemusela vůbec vyplatit.
Co je rizikový sport?
Ne každý má přitom jasnou představu, co pojišťovny považují za rizikový či extrémní sport. Pouze 30 procent lidí se zajímá, na které konkrétní aktivity se zvolené cestovní pojištění vztahuje. Naopak polovina Čechů se domnívá, že žádné rizikové sporty neprovozuje, a tudíž jejich definici neřeší vůbec. Mnoho Čechů tak považuje za rizikový sport šnorchlování, ale bungee jumping nikoliv.
Seznam nejčastějších rizikových sportů:
Alpinismus, buggykiting, canyoning, cyklotrial, cyklokros, freeride, jachting – pobřežní plavba, jízda na koni, jízda na vodním banánu, jízda na kajaku, kanoi či raftu (stupně obtížnosti až WW3), kiteboarding, kitesurfing, kiting, minibike, minikáry, monoski, motokáry, motoristické vodní sporty, rekreační potápění s použitím dýchacích přístrojů s instruktorem do míst s hloubkou do 10 metrů, safari, surfing, windsurfing, skateboarding, paintball, paragliding a závěsné létání (rogalo), parasailing, parašutismus, speleologie, surfing, vodní lyžování, vysokohorská turistika typu Via Ferrata (Klettersteig) do stupně obtížnosti D, windsurfing a další.
Seznam nejčastějších extrémně rizikových sportů:
Automobilové a motocyklové závody, bezmotorové a motorové létání všeho druhu, horolezectví, jachting – mořská plavba, kaskadérství, paragliding a závěsné létání (rogalo), potápění s použitím samostatných dýchacích přístrojů bez instruktora nebo do míst s hloubkou větší než 10 metrů, kajak, kanoe či rafting stupně obtížnosti WW4 a WW5,, sjezd na horských kolech (downhill), turistika po ledovcích, turistika s nutností použití horolezeckých pomůcek, turistika v náročném terénu nad 3500 m. n. m., vysokohorská turistika typu Via Ferrata (Klettersteig) se stupni obtížnosti E s další.
Sjednejte si kvalitní cestovní pojištění za nejvýhodnější cenu na Úspory.cz!
Probíhá přesměrování
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.