Váš pracovní den končí dlouhé hodiny poté, co zaměstnanci pojišťoven vyprovodili poslední klienty. Brát si dovolenou před dovolenou a strávit další hodiny čekáním ve frontách je holý nesmysl. Naštěstí existuje velmi snadné řešení. Kompletní cestovní pojištění pro celou rodinu lze vyřídit on-line a ještě si můžete v klidu vybrat to nejlepší na trhu.
Češi všeobecně patří k národům, které si oblíbily on-line nákupy na internetu. Nemusí se přitom vždy jednat o zboží. Právě pojišťovny zaznamenaly velký nárůst objemu prodaných pojistných produktů online a začínají si tak zvykat, že produkty se již neprodávají pouze na kamenných pobočkách, nýbrž prostřednictvím chytrých mobilů a tabletů.
Nejen v rámci cestovního pojištění narůstá podíl produktů prodaných on-line. Pojišťovny tento trend vnímají také u ostatních produktů, například u povinného ručení a pojištění majetku. Prodeji on-line napomáhá tak rozšiřování mobilních telefonů a tabletů. Zapomenete si sjednat cestovní pojištění a už skoro sedíte v letadle? Stačí zapnout mobilní telefon s internetovým připojením, otevřít si příslušné stránky a cestovní pojištění máte vyřízené za pár minut.
Pojišťovny a také desítky zprostředkovatelů si uvědomují, že on-line prodej skrývá obrovský potenciál. A klientům nabízí nové a nové možnosti, jak si pojištění uzavřít rychleji a jednodušeji. Zajímavým prodejním kanálem se proto začínají stávat aplikace vytvářené přímo pro mobilní telefony a tablety.
„Mobilní aplikaci máme aktuálně na cestovní pojištění. U samotného prodeje stále převažuje desktop, byť podíl přístupů z mobilů/tabletů dosahuje už desítek procent,“ uvedl Václav Bálek, mluvčí Allianz pojišťovny. „Největší růst online prodejů zaznamenáváme u tabletů. I tak jsou ale zatím celkové prodeje z těchto platforem minoritní a tvoří necelých deset procent,“ potvrzuje také Ivana Buriánková z České pojišťovny.
„Počet klientů, kteří svoje pojištění řeší (ať už se to týká hledání informací nebo sjednávání) přes mobilní zařízení, každoročně narůstá. Trend je v tomto případě jasný. U mobilních aplikací se ale zdá, že je stále užitečnější pro jiné funkce – informování, návody co dělat při škodě nebo virtuální kartičku cestovního pojištění,“ zhodnocuje zvyšující se on-line prodej Jan Marek z Direct pojišťovny.
V současné době je podíl on-line prodeje relativně malý, pouze u cestovního pojištění a pojištění vozidel vykazuje až několik procent. Podíl však stabilně narůstá a to o 10 až 20 procent meziročně. A to není zanedbatelný vývoj, shodují se pojišťovny. Česká pojišťovna a Wüstenrot pojišťovna uvádí, že každá pátá smlouva je již nyní uzavřená on-line.
“Touto formou si lidé nejčastěji sjednávají cestovní pojištění (třetina případů), dále havarijní pojištění (také téměř třetina) a povinné ručení (16 procent). Velmi úspěšně se on-line „prodává“ také pojištění domácnosti, které si tímto způsobem sjednal v letošním roce každý pátý klient,“ říká Helena Dušková, mluvčí Wüstenrot pojišťovny.
AXA pojišťovna dokonce přišla s novým multikanálovým distribučním modelem, jenž nazývá jednoduše e-shop. Jeho cílem je propojení všech současných prodejních řešení. Důvodem je neustálý nárůst klientů, kteří pojišťovnu kontaktují on-line. “Dělit distribuční kanály na tradiční a digitální je přežitek. Na distribuci bychom měli nahlížet jako na ekosystém, jehož cílem je klienta vzdělat, splnit jeho potřeby a v maximální možné míře také splnit jeho preference na variabilitu interakce a vzájemnou propojenost,“ vysvětluje Michael Pupala, ředitel útvaru řízení strategických partnerství a digitalizace pojišťovny.