Úspory.cz >> Předražené telefonní linky? U rychlých půjček bohužel stále problém
ve spolupraci s

Otevíráme pro vás Srovnejto.cz za 5

Na zabezpečené stránce vám srovnáme nabídky hypoték.

Přejít hned

Nabídka těchto rychlých půjček je opravdu obrovská. Některé, jako Japonská půjčka od Home Credit, jsou kryty přímo zavedenou a spolehlivou nebankovní společností. Jiné služby fungují podobně, například půjčka od Air Bank, kdy si můžete půjčit již od 5000 Kč. Potom jsou tu soukromé nebankovní subjekty, které půjčku nabízejí a nečekají vás žádné problémy s vyřizováním ani splácením. A nakonec jsou tu podvodné společnosti, jejichž cílem není nic jiného, než vás prostě okrást.

Nedávná novela zákona o úvěrech konečně přestala podvodníky vnímat jako minoritní problém a zpřísnila požadavky na poskytování těchto malých půjček. Jeden z hlavních bodů této novely spočívá v zákazu předražených telefonních linek. Ty většinou začínají předvolbou 900 a jsou zpoplatněny opravdu nesmyslnými cenami pohybujícími se kolem 100 Kč za každou započatou minutu hovoru.

V tomto smyslu by stačilo prostě říct „ pokud chcete půjčku, nevolejte na čísla začínající 9xx“ a vše by dávalo smysl, avšak podvodníci jsou vychytralí.

Návnada skrytá za klasickým číslem

Jelikož zpoplatněné číslo je poměrně průhledné, vymysleli podvodníci lepší způsob. Jako kontaktní telefon uvedou běžné číslo jednoho z telefonních operátorů, které je zpoplatněné dle klasického tarifu. Po zavolání se zájemcem začnou sepisovat údaje pro poskytnutí úvěru a nakonec jej odkážou na takzvaného „investora“. A tehdy začíná okrádání po telefonu, protože veškerá další čísla, na které je nutné volat, jsou již vysoce zpoplatněna. Důvěřivý klient pak těžko couvne, protože již (v dobré víře) poskytl své údaje.

Přehazování si klienta

Běžnou praxí podvodníků při poskytování půjčky po telefonu je takzvané „přehazování“. Funguje to tak, že po zavolání a vyplnění žádosti je žadatel odkázán na další číslo. Na to zavolá a je nucen znovu zadat své údaje. Takto se to může opakovat klidně desetkrát, přičemž operátorky vše obhajují tím, že údaje není možné sdílet s kolegy, i když se jedná o stejnou firmu (což je samozřejmě nesmysl). Hovory se mohou protáhnout na hodiny a přitom se i několikrát přerušit (opět podvodná praktika), přičemž klient pak musí údaje zadávat znovu. Je to nejen frustrující, ale především přijdete o tisíce korun.

Arogance a neochota

Vzít si půjčku u banky sice znamená poněkud zdlouhavý ale profesionální proces získání peněz. To se nedá říct o podvodných firmách, které podobné půjčky poskytují. Operátorky jsou téměř vždy arogantní, neprofesionální a žadatel se cítí, jako by byl snad na obtíž. Téměř nikdy vám nezodpoví i ten sebemenší dotaz typu jak vysoké budou úroky či kolik si vůbec můžete půjčit. Vyloučeny nejsou ani urážky či psychický nátlak, srovnatelný snad jen se „šmejdy“ a jejich psychickým terorem důchodců na předváděcích akcích. Už jen tyto znaky neprofesionality by ve vás měly vzbudit pozornost. Každá instituce nabízející finanční služby musí mít kvalitní a vyškolený personál a operátory, kteří jsou schopní vám bez průtahů odpovědět na každý dotaz.