Obecně lze říci, že velmi drahá a vzácná auta pojišťovny pojišťují jen nerady. Pokud totiž vedle sebe postavíte běžnou Octavii, drahé Ferrari, zjistíte, že rozdílů mezi těmito auty je poněkud více, než by se mohlo na první pohled zdát. Při srovnání běžné Škodovky a Ferrari samozřejmě každého hned napadne vzhled, nesouměřitelná cena a velmi rozdílné technické parametry. Mnohem důležitější je ale přitom úplně jiný životní cyklus těchto aut.
Zatímco Škodovku si majitel koupí a pak už její cena jen klesá, u drahého supersportovního auta či veteránu tomu často bývá opačně. A to je pro pojišťovnu problém, protože ve svých kalkulacích obvykle počítá s postupným snižováním hodnoty vozidla. Veteráni, jejichž hodnota roste a moc se u nich nepočítá s ježděním, se proto často pojišťují jako umělecké dílo. V případě drahých supersportovních aut pak hrají velkou roli peníze.
Zatímco v případě běžných „ojetin“ je možné využívat levnější náhradní díly z druhovýroby, u veteránů to neplatí. Náhradní díl pro veterány musí být vyroben ze stejného materiálu s pokud možno i stejnou technologií jako původní. Na vyčíslení nákladů na opravy veteránů proto nelze použít běžná data a tabulky z autoservisů a to se pojišťovnám pochopitelně nelíbí. Také opravy supersportů jsou velmi drahé, což pro pojišťovnu představuje velké finanční riziko.
Obecně lze říci, že veterány lze pojistit jen těžko a když už, tak spíš jako umělecké dílo. V případě drahých supersportovních vozů pak hrají hlavní roli peníze. Pojišťovny většinou bez problémů pojistí auto s cenou do cca 4 milionů korun. V případě dražších vozů pak už pojistku posuzují a naceňují individuálně. I u drahých aut přitom záleží na bezeškodním průběhu – tedy zda majitele jezdí bez nehod.
Důležitým parametrem je také skutečnost, zda má klient u pojišťovny sjednané i další pojistky – tedy celková „propojištěnost“ klienta. Samotné havarijní pojištění na Ferrari či Rolls Royce zkrátka půjde sjednat obtížně, pokud má však majitel u stejné pojišťovny pojištěnou také firmu či dům, je vše mnohem snazší. U těchto klientů se totiž předpokládá, že nebudou mít hluboko do kapsy a pojišťovny se tohoto samozřejmě snaží využít.