Úspory.cz >> Tradiční banky bojují o klienty a daří se jim
ve spolupraci s

Otevíráme pro vás Srovnejto.cz za 5

Na zabezpečené stránce vám srovnáme nabídky hypoték.

Přejít hned

Dlouhá léta byly české banky zvyklé na konkurenci pouze mezi sebou. Ta však nebyla nijak výrazná. Banky nabízely víceméně stejně produkty a klienti platili poplatky u kterékoliv z nich bez rozdílu. Tyto zvyklosti se však velmi rychle změnily s příchodem moderních bank. Sebou přinesly novou strategii v podobě jednoduchých finančních služeb a především bezpoplatkovou politiku. Tradiční banky začaly velmi rychle přicházet o nespokojené klienty.

Banky ruší poplatky

Tradiční banky si rychle uvědomily, že zaběhlé zvyky se jim nepodaří dlouhodobě udržet. Rozhodly se jednat a jejich výraznější aktivita se projevila jako první i hypotečních úvěrů, v jejichž případě začaly snižovat a nakonec i rušit poplatky za vedení hypotečních úvěrů. Velký vliv v tomto případě měla také iniciativa PoplatkyZpět.cz, která usilovala o zrušení poplatků dle vzoru sousedních zemích.     

To však byl pouhý začátek. Dalším krokem byly změny u běžných účtu. Banky začaly vycházet vstříc klientům, kteří hrozily odchodem z důvodu placení nejrůznějších poplatků. Proto tradiční banky začaly inovovat běžné účty a především poplatky související s jejich správou. Klienti právě tento poplatek považují za neakceptovatelný vzhledem k tomu, že banka s jejich penězi hospodaří a manipuluje na finančních trzích. Klienti tak za určitých podmínek měli právo získat běžný účet bez poplatků.

Jako první s touto novinkou přišla UniCredit Bank s běžným účtem U Konto. Klientům s obratem nad 12 000 korun byl poplatek zrušen. Bance se tento krok vyplatil a rázem jí přibylo nových klientů. Nové strategie se rychle chytily další banky. GE Money Bank přišla s účtem Genius Gratis, Raiffeisenbank nabídla eKonto KOMPLET. Všem bankám se velmi rychle zvýšil počet nových klientů.

Vývoj počtu klientů a ziskovosti:

Banka Počet klientů v 1. čtvrtletí 2015 Meziroční změna počtu klientů Zisk v roce 2014 v Kč
Česká spořitelna 5 035 000 – 4 % 15,07 mld.
ČSOB 2 908 000 – 1 % 13,6 mld.
Komerční banka 1 626 000 + 1,8 % 13,0 mld
GE Money Bank 1 030 000 nezveřejněné 4,3 mld.
mBank 534 000 + 9,9 % 240 mil.
Raiffeisenbank cca. 500 000

nezveřejněné

2,05 mld.

Fio banka 480 000 + 33 % 81 mil.
Air Bank 343 000 + 42 % 312,7 mil.
UniCredit Bank 325 000 + 7,6 % 4,9 mld.
Equa bank 125 000 + 50 % - 359 mil.
Sberbank 86 000 + 28,8 % 383 mil.
J&T Banka 45 000    nezveřejněné 1,342 mld.
Expobank 30 000 nezveřejněné 590,8 mil.

Zdroj: Stránky bank, veřejné informace o hospodářském výsledku

Krása spočívá v jednoduchosti

Dalším významným krokem bylo zjednodušení ceníků a sazebníků. Nové sazebníky jsou jednodušší, přehlednější a srozumitelnější. Časy rozsáhlých několikastránkových sazebníků, ve kterých se nedalo nic dohledat, naštěstí skončily.

Ve změně politiky tradičních bank nehledejme zázraky. Je to zcela logický vývoj. Nové banky přinesly nový vítr a klient se stává středem jejich pozornosti. Klienti se více zajímají o podmínky, a pokud je banka nesplní, jednoduše přejdou k jiné bance. Pokud by se tradiční banky nepřizpůsobily, časem by zanikly.

Konkurence mezi bankami má nyní skutečný smysl. Banky hledají další a další možnosti, jak přitáhnout nové klienty. Ruší poplatky a vymýšlí nové a zajímavější produkty či takové produkty, které alespoň zdokonalují ty stávající. K běžným účtům tak klienti mají možnost získat více platebních karet či pojištění. Český trh se v rámci evropského srovnání stává více specifickým a to ve prospěch klientů. Více než 61 procent klientů je v současné době spokojeno se svou bankou. Celoevropský průměr však činí pouze 48 procent.

Srovnejte si běžné účty na Úspory.cz a vyberte si ten nejvýhodnější!