Úspory.cz >> Za odblokování internetového bankovnictví si banky účtují až 200 korun
ve spolupraci s

Otevíráme pro vás Srovnejto.cz za 5

Na zabezpečené stránce vám srovnáme nabídky hypoték.

Přejít hned

Každým měsíc se tisícům bankovních klientů neúmyslně podaří zablokovat internetové bankovnictví. Zpravidla se jedná o opakovaně zadané chybné vstupní údaje. Banka účet zablokuje teprve až po několika neúspěšných pokusech. Následné odblokování Vás může vyjít pěkně draho.

Nejčastější chybou, kterou klienti opakují, jsou chybně zadané vstupní údaje, ať už se jedná o číslo účtu či heslo. Pokud už použijí správné údaje, zadají je do nesprávných polí. K dalším nejčastěji opakovaným chybám patří špatné nastavená klávesnice. Neobvyklé nejsou ani překlepy O s nulou nebo Z a Y.

Účet je zablokován po třech až pěti pokusech

K přihlášení do svého internetového účtu mají klienti více pokusů. Zpravidla se jedná maximálně o tři pokusy. Pokud se klient napotřetí nestrefí, je účet okamžitě zablokován. Některé banky povolují pokusu pět.

"Používáme mechanismus, který zabraňuje nechtěnému zablokování přístupu. Pokud uživatel zadá třikrát po sobě špatné heslo, vyžádáme si od něj třetí kontrolní údaj, čímž nechtěné blokaci často předejdeme," zmínil Vladimír Komjati z Air Bank.

Náš tip: Porovnejte si nabídku běžných účtů a sjednejte si nový a výhodnější účet online!

Pro rychlé odblokování jsou důležité bezpečnostní kódy

V první řádě se musí klient prokázat, že je majitelem zablokovaného účtu, a že má oprávnění se do aplikace přihlásit. Klient musí zavolat zákaznické centrum. Pro úspěšné odblokování používají banky bezpečnostní kód nebo bezpečnostní otázky. V obou případech je klient musí znát. Následně klient obdrží obratem nové vstupní údaje. Ty jsou vždy jednorázové a klient si nové údaje nastaví sám. Komplikovanější situace nastane, pokud banka vyžaduje osobní schůzku. Sem patří např. ČSOB, Fio nebo Poštovní spořitelna. Jako důvod uvádí zajištění maximální bezpečnosti.

Zadarmo i za poplatek

K zablokování dochází často vinou nepozornosti samotného klienta. Pokud správné údaje klient zná, je zpravidla odblokování okamžité a zadarmo. Horší situace nastává v případě, kdy klient vstupní údaje zapomene včetně bezpečnostního kódu. Na Vaši žádost banka generuje zcela nové přístupové údaje, které klientovi zašlou během 2 až 5 dnů do vlastních rukou. Generování nových kódu už zadarmo nebývá a banky si za něj účtují různě vysoký poplatek. Zdarma Vám nové kódy vygenerují u GE Money Bank, Air Bank, Komerční banky, UniCredit Banky, Zuno, Fio, Equa bank a Poštovní spořitelny.

Banky, které si odblokování a generování nových kódů do IB účtují poplatek

Banka Výše poplatku (v Kč)
Česká spořitelna 100 (nový bezpečnostní kód, nové bezpečnostní údaje)
ČSOB 100 (vystavení nového PIN)
LBBW Bank 100 (nový přístupový kód / PIN)
Raiffeisenbank 100 (nový IPIN a TPIN)
200 (odblokování osobního klíče)
Sberbank 150 (obnovení bezpečnostních údajů)

Zdroj: banky; údaje platné k 10. 5. 2013