Ceny benzínu v létě? Přes 38 Kč za litr neporostou.
Na otázku jak to vypadá v příštích měsících s cenami benzínu, se analytikové překvapivě shodli. Ceny benzínu stále trochu porostou, ale nepřekročí hranici 38 korun za litr. Aspoň takhle vypadá předpověď pro letní měsíce. .
Přestože se blíží turistická sezóna, při které každoročně stoupá poptávka po pohonných hmotách, žádné dramatické navýšení cen benzínu se všeobecně neočekává. Podle expertů na trh s ropou je překročení hranice 38 Kč na litr možné pouze v případě tzv. nabídkového šoku. Ten by mohl vzniknout v přídě dalšího vyhrocení už tak napjaté situace v arabském světě.
Právě tato situace je podle analytiků aktuálním hnacím motorem cen benzínu. Především jsou to pak nepokoje v Libyi a celková nejistota v arabském světě, díky které pozorujeme tak rapidní růst cen pohonných hmot. Nicméně na výsledné ceně pohonných hmot se podílí více faktorů, než jen politická situace vývozní země.
Faktory ovlivňující cenu tuzemského benzínu:
Výše daně (spotřební daň a DPH)
Výše poptávky po pohonných hmotách
Kurz koruny k dolaru
Situace v arabském světě
Přestože v posledních pár měsících ceny benzínu trhají rekordy, poptávka po nových nebo ojetých automobilech v České republice stále stoupá. Dokonce je možné je sledovat trend, kdy zákazníci mají čím dál tím více zájem o větší a silnější vozy, která mají také větší spotřebu. Z toho vyplývá, že cena pohonných hmot nemá praktický žádný vliv na poptávku po automobilech. Jenom v letošním roce se dá očekávat až 5% nárůst prodeje osobních aut.
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.