Investování do nemovitosti však s sebou nese také rizika. Pokud si někteří myslí, že koupí bytu si zajistí pravidelný příjem, může se velmi snadno mýlit. Investice do nemovitostí mohou být ohroženy například poklesem cen nemovitostí, výší inflace, poklesem příjmů či nedostatečnou poptávkou po pronájmu v dané oblasti.
Nejvíce se vyplatí vlastní úspory
Zcela nejlépe je na tom člověk, který na koupi nemovitosti použije vlastní finanční prostředky. Nemusí se tedy zadlužit a je více než pravděpodobné, že se mu peníze investované do nemovitosti vrátí dlouho před důchodem, a to navíc se zajištěným příjmem do dalších let.
Nemovitost si ale může pořídit i člověk, který nemá naspořené nic. Nemovitost si jednoduše pořídí na hypoteční úvěr. Návratnost vložených peněz se však prodlouží i několik desítek let. Peníze, které navíc vyplývají z pronájmu, jsou nejprve použity na umoření hypotéky. Za tímto účelem existují typy hypoték, které jsou přímo určené na nákup nemovitosti, která plánuje její majitel pronajímat. Tento typ hypotéky však bývá dražší a banky často požadují více dokumentů.
Kdy se vyplatí investice do nemovitosti určené k pronájmu
Nákup a následný pronájem nemovitost se vyplatí v době nárůstu inflace nebo pokud má kupující možnost koupě za velmi výhodných podmínek. Samozřejmě je třeba vybrat vhodnou lokalitu, kde se byty pronajímají lépe (větší města, dobrá občanská vybavenost, dopravní dostupnost, apod.).
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.