Mezi priority Energetického regulačního úřadu patří ochrana spotřebitele a to zejména nyní, kdy občanům zemí Evropské unie hrozí tzv. energetická chudoba. Úkolem energetického ombudsmana a související legislativy bude řešení mimosoudních sporů. Kromě urychlení a zlepšení vztahů mezi oběma stranami to bude znamenat také snížení nákladů ze strany nespokojeného spotřebitele i ze strany státní správy.
Na energetického ombudsmana se může se svou stížností obrátit každý spotřebitel, který má smlouvu o dodávkách energie s některým z dodavatelů, kteří v současné době působí na českém trhu.
Předtím, než se spotřebitel obrátí na ombudsmana, by měl využít svých možností v rámci uzavřené a podepsané smlouvy. To znamená, že se spotřebitel nejprve se svou stížností obrátí na reklamační oddělení, a teprve poté, pokud nebude spokojený s výsledkem standardního reklamačního řízení, má právo se obrátit na ombudsmana a požádat jej o pomoc.
Energetický regulační úřad tvrdí, že jednotlivá podání budou vždy prošetřena důsledně a nestranně dle nejlepšího vědomí. To však neznamená, že výsledek řízení bude vždy zcela podle představ spotřebitele.
Aby došlo k řádnému prošetření stížnosti spotřebitele, je nutné dodat veškeré kontaktní údaje (adresa, jméno a příjmení) včetně čísla odběrného místa, identifikace dodavatele, smlouvy s dodavatelem a případně dalších dokumentů, které se vztahují ke stížnosti (např. doklady o průběhu standardního reklamačního řízení). Podání je možné zaslat poštou či e-mailem na adresu ombudsman@eru.cz.
Náš tip: Vyberte si nejlepšího dodavatele plynu či elektřiny na Úspory.cz a snižte své výdaje za bydlení.
Celkem 60 300 Kč