Ministerstvu životního prostředí se podařilo dojednat dotaci na výměnu autobusů
p>Jednání vedl ministr životního prostředí Tomáš Jan Podívinský, pro kterého byla dotace na výměnu autobusů prioritou od jeho nástupu do funkce. Díky němu nové ekologické autobusy pomohou vyčistit ovzduší v Jihomoravském, Moravskoslezském a Ústeckém kraji, kde jsou problémy s ovzduším dlouhodobě největší.
"O vyhlášení výzvy na výměnu starých autobusů za ty na stlačený zemní plyn jsme usilovali od roku 2011. V minulých dnech jsme v Bruselu se zástupci Evropské komise dojednali poslední sporné body, které bránily vyhlášení výzvy na příjem žádostí o dotaci na výměnu autobusů městské hromadné dopravy. Tuto výzvu jsme vyhlásili dnes. Nejstarší, zcela neekologické a neefektivní autobusy můžou být díky až 85 procentní dotaci z EU nahrazeny novými, moderními autobusy na stlačený zemní plyn. Z dotace lze financovat i plnící stanice CNG pro městskou hromadnou dopravu," sdělil médiím Tomáš Jan Podivínský, ministr životního prostředí.
Až 154 nových ekologických autobusu pro městskou hromadnou dopravu
Díky dotacím z Evropské unie je tak možné nakoupit 154 autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a 10 plnicích stanic CNG, přičemž jeden autobus přijde na 6,8 miliónů korun a jedna plnící stanice na 13 miliónů korun.
Díky novým autobusům dojde také k roční úspoře emisí a to v celkové výši 3,54 t tuhých znečišťujících látek, 40,2 t oxidů dusíku, 8,5 t těkavých organických látek a 0,008 t polycyklických aromatických uhlovodíků.
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.