Menší pojišťovny velmi často nabízí povinné ručení pod cenou, aby tak přilákaly nové klienty. Ti sice na pojištění ušetří, ale poškození na to doplácí. Proti tomuto riziku však existuje tzv. pojištění přímé likvidace. Toto pojištění nabízí převážně velké české pojišťovny. Za příplatek tak pojištěný získá jistotu, že mu bude vždy uhrazená škoda v plné výši a to rychle.
Pokud je majitel vozidla, který má pojištění přímé likvidace, nabourán, jeho pojišťovna mu uhradí škodu a náklady uplatňuje na pojišťovně viníka až poté.
„Pokud má náš (nabouraný) klient havarijní pojištění, vyplatíme mu pojistné plnění z jeho havarijního pojištění a následně již řešíme tuto věc v regresním řízení s odpovědnostním pojistitelem. Pro klienty, kteří havarijní pojištění nemají sjednáno, je řešením pojištění při nezaviněné nehodě. Jde o pojištění přímé likvidace, kdy klientovi zaplatíme jeho nároky u škody na vozidle s tím, že všechno budeme vyřizovat sami a regresovat vůči pojišťovně škůdce,“ vysvětluje Marek Vích z Kooperativy. Podobně postupuje také další pojišťovna Allianz.
Poškozeným motoristům radí také Česká asociace pojišťoven, která jim doporučuje, aby se před provedením opravy co nejdříve spojili s pojišťovnou viníka, a zjistili si podrobnosti o opravě (servis, náhradní díly, atd.).
„Předejde se tak možným komplikacím, kdy se názor poškozeného na účelnost opravy bude zásadně lišit od názoru pojišťovny. Pokud tak neučiní, tak bude poškozený muset pojišťovně v případě sporných položek prokázat, že šlo skutečně o účelně vynaložené náklady na uvedení vozidla do stavu před dopravní nehodou,“ uvedl Aleš Povr z České kanceláře pojistitelů.
Celkem 60 300 Kč