V lednu příštího roku vstoupí v platnost nový občanský zákoník se změnami, které ovlivní také cenu povinného ručení. To se týká zejména zavedení příspěvku na činnost hasičů. Pojišťovny tak odůvodňují plánované zdražení pojištění vozidel. Na ceně se však tak podílí fakt, že ceny povinného ručení byly doposud velmi nízké a pojišťovnám se absolutně nevyplácely.
Pojišťovna je povinna klienta o zdražení informovat písemně
Je pravda, že pojišťovny jsou povinné o všech změnách své klienty písemně informovat. Často tak činí těsně před koncem platnosti smlouvy a klient nestíhá na změnu patřičně reagovat. „Smlouvu sice může dotyčný vypovědět do měsíce od oznámení nové ceny povinného ručení, často ale rozhodnutí nechá na poslední chvíli. A pak už nemusí být na případnou změnu pojišťovny dostatek času. A tak člověk platí dál a vyšší částky,“ vysvětluje Martin Špaček z portálu Sfinance.cz.
Aby se Vás zdražení dotklo co nejméně
Nejvíce se bude zdražování týkat problematických a nezkušených řidičů. To znamená, že čím vzornější řidič jste, tím méně si připlatíte. Pokud tedy chcete ušetřit, vyplatí se jezdit bez nehod. Pojišťovny jsou pak ve vyjednávání o ceně vstřícnější. Na ceně se také projeví bonusy, případně další obchodní slevy. Určitě se vyplatí sledovat akční nabídky a vůbec pohyb ceny povinného ručení. A to zejména v době, kdy se Vám blíží možnost výpovědi a přechodu na nové levnější povinné ručení u jiné pojišťovny.
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.