Základem bezpečné jízdy je dodržování pravidel silničního provozu, dostatečný odstup a schopnost předvídat. Poznat rizikového a agresivního řidiče a včas se mu vyhnout je nejlepší formou prevence. Podle čeho však poznat, že řidič jedoucí před či za vámi je rizikovější než ti ostatní?
Na hospodské rady nedejte
Znáte ty věty typu, že žena za volantem rovná se auto bez řidiče nebo tohle SUV si může koupit jenom namachrovaný podnikatel. Jak se říká, na “každém šprochu pravdy trochu”. Přece jen však tyto věty berte s velkou rezervou. O skutečných kvalitách toho či onoho řidiče moc nevypovídají.
O ženách jako řidičkách sice kolují mnohé a ne příliš lichotivé věty. O to více však bývají opatrnější a statistiky dokazují, že zaviní výrazně méně nehod. A pokud ano, pak zpravidla ty méně závažné. To samé platí o řidičích, kteří si potrpí na drahá a silná auta. Ne všichni proto musí být “mentálně slabší”. Muži prostě mají rádi pěkná auta, dopřejme jim to.
Podívejme se však na statistiky pojišťoven, které vychází z reálných čísel. Ovšem těžko budete za jízdy zjišťovat, jestli řidič před vám dosáhl krizového věku či nikoliv. To samé platí také pro statistiky, které říkají, že více nehod je způsobeno řidiči BMW a SUV. Rozdíly v rizikovosti majitelů aut těchto a jiných značek jsou obvykle tak mizivé, že jsou vlastně zcela zbytečné.
Dejte na vlastní oči a dávejte pozor na policejní auta
Nejlepším způsobem, jak poznat rizikového řidiče, tak zůstávají oči. Stačí se dobře dívat, sledovat provoz kolem sebe a všímat si varovných signálů. Špatný řidič běžně používá dříve brzdy než blinkr, na dálnici se drží u středových čar a nerad uhýbá svižnějším řidičům, často si také vynucuje prostor při předjíždění a podobně.
Na silnicích také pravidelně narazíme na skupinu řidičů, kteří jsou rizikoví, ač by být neměli. Jsou jimi policisté ve služebních vozidlech. Jste překvapeni? My byli také. Statistiky dopravních nehod policejních vozidel v uplynulém roce 2014 však hovoří zcela jasně. Čísla činí z policistů za volantem velmi rizikovou skupinu.
Na počátku roku 2014 Policie ČR disponovala 8 282 služebním vozidly. Dopravních nehod se přitom účastnilo celkem 1 327 vozidel. Každé šesté policejní auto je účastníkem dopravní nehody.
Běžný občan a řidič vozidla má 1,2 procentní šanci, že Se stane účastníkem dopravní nehody. U řidiče policejní řidiče činí šance dokonce 16 procent. Kdyby běžní řidiči bourali stejně jako ti policejní, pak by se u nás udalo 13x více nehod, což je zhruba 1 136 810 nehod. Těžko si někdo umí představit, jak by vypadla dopravní situace.
Ministerstvo vnitra hájí policisty za volantem argumenty, že...
riziko nehody policejních vozů je při výkonu služby logicky vyšší.
Opravdu mohou policisté způsobovat více nehod? Je přeci jedno, kdo sedí za volantem. Mají sice právo přednostní jízdy. Dávat pozor na okolní provoz je však jejich povinností stejně jako u ostatních řidičů.
policejní auta se nehod účastní, ale nepáchají je, ve službě je nerespektují ostatní.
To by znamenalo, že většinu nehod způsobili ostatní řidiči. Podle statistik však způsobili policisté 661 z celkového počtu 1 327 nehod, což je polovina. Toto číslo nezní zrovna lichotivě.
poldové jsou přece taky lidi.
A lidi dělají chyby. Policisté by však měli jít příkladem a sednutí do policejního vozidla by v žádném případě nemělo způsobovat pocit nadřazenosti nad ostatními řidiči.
Sjednejte si výhodné povinné ručení na Úspory.cz a získejte pneupojištění, pojištění pokut a cestovní pojištění zdarma!
Probíhá přesměrování
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.