Zimní pneumatiky jsou doporučené pro období mezi 1. listopadem a 1. březnem. Důležitější jsou však povětrnostní podmínky a počasí. Zimní pneumatiky mají význam zejména při teplotách pod 7 °C. Na některých úsecích jsou zimní pneumatiky dokonce předepsané a v případě porušení tohoto nařízení se řidiči vystavují riziku finanční pokuty ve výši až 2 500 korun.
Dopravní značky předepisující povinné zimní pneumatiky
Může pojišťovna krátit pojistné plnění?
Může pojišťovna potrestat řidiče za nesprávné obutí? Pojišťovna má právo krátit pojistné plnění u povinného ručení či havarijního pojištění pouze v případě, kdy prokáže, že nesprávné či nekvalitní obutí mělo vliv na vznik škody a její výši. Pokud měl řidič v doporučeném období letní pneumatiky, které však na nehodu vliv neměly, pak pojišťovna na krácení pojistného plnění nemá právní nárok.
Tipy na správné zimní obutí
Letní pneumatiky a jejich výkon je nižší při teplotách pod 7 °C. Zimní pneumatiky jsou vyrobené z měkčího materiálu a lépe proto přilnou k vozovce. Zimní pneumatiky mají rovněž odlišný dezén a drážkování, díky kterým mají pneumatiky lepší vlastnosti při náledí.
Zimní pneumatiky je nutné mít na všech čtyřech kolech, aby byla zabezpečena jejich optimální funkčnost.
Při výběru zimních pneumatik je důležitý vhodný rozměr, který najdete v technickém průkazu. Důležitý je také dezén, jehož hloubka by u vozidel do 3,5 tun měla činit nejméně 4 mm, a u vozidel nad 3,5 tuny nejméně 6 mm.
Nezapomeňte také zkontrolovat tlak vzduchu a nahuštění pneumatik. Nesprávný tlak snižuje výkon a způsobuje rychlejší opotřebení. Správně nahuštění pneumatiky má vliv na chování vozidla v kritických chvílích (smyk na náledí, apod.).
V dobrém stavu by se také měla nacházet rezervní pneumatika.
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.