Test spotřebitelských úvěrů přinesl šokující výsledky
Testování proběhlo metodou mystery shoppingu. To znamená, že byla vytvořená poptávka po úvěru limitovaná chováním člověk, který hledá nejlevnější nabídku. Výše poptávaného úvěru činila 50 000 korun s dobou splatnosti 60 měsíců (5 let). O úvěr žádala svobodná žena ve věku 24 až 30 let a příjmem od 17 do 25 tisíc korun. Celkem se testovalo 14 bank. Nebankovní společnosti do tohoto testu zahrnuty nebyly.
Inzerované nabídky jsou téměř vždy výhodnější než reálné
Z testu vyplynuly velmi zajímavé zjištění. Podstatná část úvěrů byla v inzerované podobě nabízená s výhodnějšími parametry, než tomu bylo u reálných nabídek. Rozdíl v úrokové sazbě mezi inzerovanou a reálnou sazbou činil i 10 procentních bodů. Našly se však i takové banky, které inzerovaly sazbu vyšší než reálnou.
U většiny nabídek byla hodnota RPSN velmi podobná úrokové sazby. V některých případech však rozdíl činil i 9 procentních bodů. Mezi nejlevnějším a nejdražším úvěrem činil nejvyšší rozdíl 18 procentních bodů. Za poslední rok lehce vzrostla průměrná úroková sazba, ale zároveň došlo ke snížení poplatků, což znamená, že ve výsledku klienti spíše ušetří.
Kuriózní byla v některých případech podoba předsmluvní nabídky. 13 společností klientovi poskytlo standardní předsmluvní nabídku nebo náhradní dokument. Jedna z oslovených společností však napsala klientovi parametry úvěru na papírek, čímž nesplnila zákonnou formu.
V případě, že nedojde k přesměrování klikněte zde.
Nastavení cookies: k čemu Vám poslouží?
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.