Britský dodavatel energií se rozhodl svým zákazníkům poradit, jak ušetřit na energiích. Jeho rady se však staly terčem kritiky. Politici se domnívají, že “vtipné” rady jsou urážkou spotřebitelů. V Británii se totiž až na jeden milión rodin potýká s potíži při placení účtů. A jaké jsou tedy konkrétní rady, které společnost doporučuje?
Mezi ty vtipnější rady patří následují. Lidé by se měli sprchovat ve dvou. Samozřejmě jen pokud s tím souhlasí obě strany. Ušetříte tak za ohřev teplé vody pro každého zvlášť. Lidé by také neměli pít příliš mnoho horkých nápojů, protože rychlovarná konvice “žere” příliš mnoho energie. A navíc by lidé měli méně svítit po večerech a chodit dříve spát.
Další “úspory” je možno docílit vařením ve velkém. Stačí si uvařit jedno jídlo alespoň na tři dny dopředu a jen si jej ohřívat v mikrovlnné troubě. Drahé je také každodenní sledování televize. Lepší a hlavně levnější je hraní deskových her. Navíc hraní her zlepšuje rodinné vztahy. Zbytečná je také sušička prádla, jejíž provoz je drahý. Přirozené uschnutí prádla je prý navíc zdravější.
A co dál? Po použití trouby nechte dvířka otevřené. V kuchyni pak není třeba tolik topit. Špinavé nádobí nejprve vydrhněte a teprve poté použijte myčku. Nemusíte pak používat dlouhé mycí programy. Za vrchol kampaně je pak považována rada, aby lidé topili méně a spíše se pořádně oblékli. „Když je venku zima, taky tam přeci neběháte jen v triku, ale teple se obléknete, ne? Totéž můžete udělat i v bytě," prohlášení komentoval manažer firmy.
Uvedené rady se setkaly s kritikou, kterou však společnost rezolutně odmítá: „Problémy rozhodně netrivializujeme, pouze se snažíme lidem přinést pár návrhů, kde všude lze ušetřit. Navíc se touto kampaní snažíme pohnout s cenami na trhu a rozjet konkurenční boj o zákazníka, což je pro koncového spotřebitele jen výhodné."
Celkem 60 300 Kč